Într-un interviu desfăşurat la Munchen, Herbert Diess,
directorul de achiziţii BMW, a declarat că BMW şi Mercedes au
demarat în urmă cu câteva luni discuţii referitor la un
parteneriat.
Acest parteneriat ar trebui să ajute ambele companii să
îşi scadă cheltuielile cu 100 de milioane euro pe an, până în
2012, prin punerea în comun a unor componente şi
subansamble.
Atenţie, vorbim despre lucruri care nu vor fi vizibile în
interiorul sau exteriorul maşinii, astfel încât modelele celor două
mărci îşi vor păstra individualismul şi, de ce nu, imaginea de
rivalitate acerbă. Ca mici exemple, BMW şi Mercedes vor apela la
acelaşi furnizor pentru modulele de aer condiţionat sau pentru
motoraşele geamurilor electrice, dar numărul componentelor puse în
comun va fi mai mare.
Rezultatele grupului BMW pe primul trimestru din 2010 au depăşit
estimările analiştilor, profitul companiei cifrându-se la 324
milioane de euro, faţă de numai 246, cât era preconizat.
Astfel, bavarezii încearcă să găsească soluţii cât mai eficiente
pentru creşterea profitabilităţii şi pe viitor, mai ales că Audi
şi-a anunţat ambiţiosul obiectiv de a deveni cel mai mare
producător premium până în 2015 – poziţie deţinută, deocamdată, de
BMW.
Pe de altă parte, Mercedes intenţionează să atace foarte serios
segmentul maşinilor electrice, graţie noului parteneriat cu
Renault. Şi cei de la BMW au planuri mari, până în 2013 dorind să
aibă în catalog câteva modele cu propulsie electrică BMW şi
Mini.
BMW doreşte să obţină profit şi din altă direcţie: vânzarea de
tehnologie către alte companii – de exemplu, lucrează îndeaproape
cu furnizorii pentru producerea unei noi generaţii a sistemului
start/stop. Bineînţeles, colaborarea între BMW şi Mercedes
va fi foarte limitată, pentru a păstra o competitivitate
cât mai ridicată.
Atât BMW, cât şi Mercedes fac eforturi pentru a reduce costurile
de fabricare a componentelor, relocând producţia în ţările unde
vânzările sunt foarte mari. De exemplu, pentru maşinile produse în
China, BMW a ajuns să folosească 40% dintre componente produse pe
plan local, exemplu urmat şi de Mercedes.
Prin urmare, BMW şi Mercedes se aliniază noilor tendinţe dictate
de globalizare şi reducere drastică a costurilor. Deocamdată, nu
pare posibilă situaţia folosirii unor platforme comune… dar nu se
ştie cum se va schimba situaţia după 2015.